¿Y por qué estoy diciendo esto? Muy sencillo, y lo demuestro
en las tres imágenes que pongo en el post (aunque aquellos que estéis leyendo
en Tumblr solo vais a ver una si no queréis leer esto en el blog)
Dicen que una imagen vale más que mil palabras como podéis ver en la primera foto
solo hay una diferencia de 5522 visitas entre el teaser de Pledis y el de Loen
y considerando que Loen solo es el distribuidor de Pledis esta diferencia
tendría que ser considerablemente mayor ¿de quién es la culpa? Una vez más
siendo realista diré que nuestra, de los fans, como podéis ver en la segunda
imagen, si buscáis My Copycat en youtube no aparece en enlace del vídeo de
Pledis ni en la primera página de búsquedas ni en la quinta, para encontrarlo
tendréis que buscarlo como My Copycat Pledis, esto sucede porque con la emoción
del teaser se nos ha olvidado algo fundamental, buscarlo en el canal de Pledis.
Ahora me remitiré a la tercera imagen, es un extracto de un
artículo de Allkpop, donde a propósito de la situación de Hello Venus se ha
aprovechado para decir que Pledis tiene problemas económicos aunque no citen de
dónde sacan dicha información, aunque claro tampoco es que Allkpop ayude mucho
a Pledis cuando habitualmente enlaza los vídeos de Loen en lugar de los de
Pledis, impidiendo que todas las reproducciones generadas allí ayuden al
partnership de Pledis con Youtube, un poco hipócrita criticar lo que ellos
colaboran en hundir.
Señoras, señores el partnership de youtbe no solo garantiza
que se puedan subir vídeos en HD sin límite de duración, además permite obtener
ingresos según el número de
reproducciones que tenga el vídeo en cuestión.
Muchos fans internacionales quizá no puedan permitirse el lujo de
comprar el disco de OC, pero lo que trato de haceros entender es que solo con
la reproducción del vídeo en el canal de Youtube de Pledis y los comentarios
que dejéis allí, ya estáis ayudando al grupo, y esto vale para cualquier grupo
o solista de Pledis, las reproducciones del vídeo original también cuentan para
que ganen en los programas.
Visitas en el canal de Pledis = +Más reconocimiento para el
grupo +Dinero para Pledis, y la posibilidad de una mayor calidad de comebacks y
vídeos + Posibilidades de ganar algo en algún programa
Visitas en el canal de 1thek (former Loen Music) = -Dinero
para Pledis ; el reconocimiento de OC sigue sin llegar, y siguen sin ganar en
los programas ; +Dinero del partnership para Loen y sus artistas (IU, Sunny Hill,
History)
Por último, por favor reproducir el vídeo de Pledis, buscad
en youtbe el vídeo de Pledis, que el vídeo de Loen se quede para curiosos que
llegan por otro vídeo enlazado desde los artistas de Loen.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////
Why am I saying
this? It's very simple and I'm going to explain myself using three pictures in
the post (However, if you're reading this in Tumblr instead of my blog, you'll
only see one pic)
They say that a picture is worth a thousand words and as you can see in the first one, there's only a difference of 5522 views of the OC's teaser between Pledis and Loen respective channels. Considering that Loen is just the distributor of Pledis, there should be more difference of views. Who's the guilty one in the story? Let's be honest, it's all our fault. As you can see in the second pic, when you search for My Copycat in Youtube, you can't find the link of the Pledis Channel. You have to write My Copycat Pledis. All this happened because we were so excited about the teaser that we forgot the most important thing: to watch it in the Pledis Channel.
They say that a picture is worth a thousand words and as you can see in the first one, there's only a difference of 5522 views of the OC's teaser between Pledis and Loen respective channels. Considering that Loen is just the distributor of Pledis, there should be more difference of views. Who's the guilty one in the story? Let's be honest, it's all our fault. As you can see in the second pic, when you search for My Copycat in Youtube, you can't find the link of the Pledis Channel. You have to write My Copycat Pledis. All this happened because we were so excited about the teaser that we forgot the most important thing: to watch it in the Pledis Channel.
Let's have a look to the third picture. This is an extract from an Allkpop's article. Using the Hello Venus situation as an excuse they basically say that Pledis has some economic problems even though they don't give any reference to prove their argument. By the way, it's not like they put any f***ing effort in helping Pledis because they always announce the mv's posting the Loen link. That impedes helping Pledis partnership with Youtube. It's kind of hypocritical, you know? I mean, they're trying to criticise while they're collaborating to ruin it.
Ladies and gentlemen, Youtube's partnership not only guarantees the fact of uploading videos in HQ with no duration limits, but also allows de company obtaining money according to the number of views. A lot of international fans cannot afford buying OC's new album, that's why I'm trying to let you know that watching the video in the Pledis Channel, and commenting the video helps the group, and this situation is the same for any Pledis singer or group. This views also help them winning in the different show
The views in the Pledis channel= Recognition for the girls + More money for Pledis and the possibility of creating more and better comebacks and MVs + More possibilities of winning
Views in 1thek (former Loen Music) Channel = - Money for Pledis; less recognition for OC so they won't be able to win ; + Money from the partnership for Loen and its artists (IU, Sunny Hill, History)
To sum up, please watch the videos in the Pledis Channel, search for the Pledis one in Youtube. Leave the views of the MVs in the Loen Channel for the people who watch it because they simply found it searching for a Loen artist.
No hay comentarios:
Publicar un comentario